Hõlmik

Hõlmik

    • Hõlmik
    • Aleksander Erstu
    • Kontakt

  • Aleksander Erstu

    Üksnes head tööriistad ei tee veel minust meistrit. Aga ehk teeb hea Meister minust tööriista?

    • Väiketrükised

      Postkaart: Dolores Hoffmanni vitraažid

      Pildistasin Tartu Pauluse kiriku krüpti vitraažid ja kujundasin neist postkaarti. Vitraažid paigutuvad krüptisaalis horisontaalses suhtes. Looja käsi, mis sümboliseerib Jumalat Isa, on keskel. IHS, Poeg on Isa paremal käel. Et vitraažid täidaksid võimalikult suure osa postkaartist, siis otsustasin need paigutada vertikaalselt. Vertikaalse paigutuse puhul ilmnes vajadus põhjendada selline järjestus Jumala kolmest isikust. Levinud on Isa, Poeg, Püha Vaim. Kolmainsuse piibelliku käsitluse uurimisel leidsin, et 2Kr 13:13 lisamine kaarti tagaküljele annab korraga lisaväärtuse hea soovi näol ja ühtlasi põhjendab sisuliselt ära Jumala isikute ebatraditsioonilise järjestuse antud kujunduses.

      Foto postkaarti esi- ja tagakülgedest
      Postkaart: Dolores Hoffmanni vitraažid
      Pildistamine
      Valgustamine

      Palveteemalise brošüüri kaanekujundus

      Eesmärk oli kujundusega toetada sõnumit, et palve olemus on kahesuunaline. Palve puhul on esmane tähelepanu ikka rääkimisel ja kuulamiseni alati ei jõuta. See on sarnane, kuidas kõigepealt märgatakse trükise esikaant ja alles seejärel tagakaant. Siin oli hea võimalus need kaks tõsiasja ühendada. Tahtsin, et esikaane kujundus viitaks selgelt ka tagakaane olemasolule ja nende kahe terviklikkusele. Kõigepealt proovisin kujutada stseeni telefonikõnest, kus telefoniga rääkija suu on esikaanel ja kõrv tagakaanel. Aga näokujutise poolitamine on silmale harjumatu ja tundus ärevust tekitavana. Peale selle mõjus telefonistseen ka vanamoodsalt. Sellepärast otsustasin luua seose millegi kaasaegsemaga. Kiirsõnumid on aga kirjalik suhtlusvorm, mis pakkus ka võimaluse siduda kujundus tekstiga. Esikaanel pealkiri ja tagakaanel midagi sisu kirjeldavat, aga kujutatav vestluslõik ei saanud olla pikk ja ma tahtsin, et see vestluskäik oleks natukenegi loogiline. Brošüüri sisukorda uurides leidsin lahenduse, panna tagakaanele kaks olulist küsimust, mille vastuseid brošüür sisaldab.

      Foto brošüüri esi- ja tagakülgedest
      Palveteemalise brošüüri kaanekujundus
    • Advendiaja ikoonid

      Advendiaja kujundus Tartu Risttee koguduses, lähtuvalt piiblisalmist:

      Sest nõnda on Jumal maailma armastanud, et ta oma ainusündinud Poja on andnud, et ükski, kes temasse usub, ei hukkuks, vaid et tal oleks igavene elu. (Jh 3:16)

      Selle põhjal oli vaja luua omamoodi piltjutustus, peamise kasutuskohaga Risttee Keskuse esistel akendel. Et aknaid on järjestikku kuus, siis oli hea jaotada ka piltjutustus kuueks ikooniks.

      Sest
      nõnda on Jumal
      maailma
      armastanud,
      et ta
      oma ainusündinud
      Poja
      on andnud,
      et ükski,
      kes temasse usub,
      ei hukkuks, vaid et
      tal oleks igavene elu.
      Risttee Keskuse aknad
      Kleebiste paigaldamine
      Sisevaade
      Advendiaja animatsioon
    • Logo: Tartu Pauluse Noored

      Logo jaoks lihtsustatud, kuid äratuntav Tartu Pauluse kiriku siluett. Siin olid muus osas valikud tehtud, kuid vajadus oli logole lisada stiliseeritud Tartu Pauluse kiriku hoone.

      Heledal taustal
      Värvilisel taustal
      Värvilisel taustal
      Tumedal taustal
    • Laine kirjatüüp

      Kord leidsin ühe tee retsepti, mille mu vana-vanaema oli kirja pannud. Tee minus huvi ei äratanud. Aga ma märkasin, et mulle meeldis see käekiri. See on minu omast palju loetavam. Tegin sellest kohe digikoopia, et ehk kunagi saan millekski kasutada. Mõtlesin ühe variandina selle põhjal ise kirjatüübi loomist.

      Käekirja eeskuju
      Käekirja eeskuju

      Mitu aastat hiljem tuligi see märkamine suureks kasuks. Kuna kirjatüübi loomine mulle huvitav on, siis osalesin Tartu Kunstikoolis täpselt sellisel kursusel. Ja pärast põhjalikku plokk-kirjaga harjutamist, tahtsin teha midagi sellest erinevat. Tahtsin lähtuda vana-vanaema käekirjast. Esimene suur erinevus on, et see käekiri on kursiivis. Tähekujude konstrueerimisel peavad seda kaldenurka järgima kõik tähed ühtmoodi. Tähekujusi uurides osutusid mõned nendest üllatavalt varieeruvaks ja mõned tähed on retseptist täiesti puudu. Sellest tulenevalt olid tähtsaimad otsused seotud tähekujude üldistamisega.

      Tähekujud

      Kõigepealt konstrueerisin retseptis esindatud tähtede järgi üldistatud tähekujud. Ja siis nende põhjal omakorda, tuletasin ülejäänud, mis retseptis puudu. Kuna väiketähtede puhul on see lihtsam, siis piirdusin eesti-ladina tähestiku väiketähtedega. Need oli vaja veel ju kernida, ehk nende tähevahed tasakaalustada. See toiming käib silma järgi ja iga tähekombinatsiooni kohta võib nende vahe olla erinev. Tegin ka avastuse, mida pean oluliseks. Kui vaadata järjest läbi kõik kolme-tähe kombinatsioonid, siis on lihtsam saada ühtlased tähevahed. Jäin väga rahule ja tahan veel kirjatüüpi laiendada. Panin kirjatüübile nimeks Laine, oma vana-vanaema järgi.

      Saate Laine kirjatüüpi siin ise proovida:

    Vaata portfooliot!